Docententraining

Wij weten natuurlijk dat docenten geen tijd óver hebben. Het drukke programma laat niet veel ruimte voor nóg een taak en verantwoordelijkheid. Be Aware bereidt docenten wel graag in één bijeenkomst voor op hoe (beginnende) verslaving te benaderen en hun rol daarin. Kennisoverdracht over gewoonten en verslaving, hoe symptomen te herkennen zijn bij de leerlingen, welk gedrag daar vaak mee gepaard gaat en welke gesprekstechnieken daarbij kunnen helpen, worden behandeld.

Met vroegsignalering kunnen veel problemen worden voorkomen. De training zal ongeveer 2 uur in beslag nemen.

Mentor achter in de klas

De mentor zit tijdens de voorlichting achter in de klas. Hij weet zo welke zaken en problemen er in zijn klas spelen.Er komt namelijk in elke klas het nodige los. Het programma is zo opgebouwd, dat de voorlichter gericht verder door kan gaan op die onderwerpen die in de klas spelen.

Na de voorlichting kunnen leerlingen, docenten en ouders contact opnemen met onze vertrouwenspersonen. Bij beginnende problemen kan iemand vaak in enkele gesprekken worden geholpen, zonodig verwijzen wij door naar ons netwerk van professionele hulp.

De mentor kan ook zelf bepaalde onderwerpen nader klassikaal behandelen. Hiervoor hebben wij kant-en-klare modules beschikbaar.

KOSTEN

Vraag hier een offerte aan of bel naar 06-38695323 voor meer informatie.

Download het mentor boekje